fbpx

Uspešno dojenje za dobro zdravje otrok in materKasneje

Uspešno dojenje za dobro zdravje otrok in mater

5. Kasneje

5.1 Življenjski slog doječe matere

V času dojenja priporočamo zdrav življenjski slog, kot se priporoča tudi sicer v življenju. Zlasti po rojstvu prvega otroka so pred novo družino veliki izzivi in prilagoditve.

Priporočamo zdravo, uravnovešeno, pestro prehrano, kot ste jo uživali v nosečnosti. Obroke razporedite v pet manjših. Velja zmotno prepričanje, da se je v času dojenja potrebno izogibati določenim živilom. Priporočljivo je uživanje svežega sadja in zelenjave. Ne obstajajo nobeni znanstveni dokazi, da sadje in zelenjava vplivata na trebušne krče pri otroku. V materino mleko prehajajo arome iz vaše prehrane. Otroci, ki so raznovrstne arome spoznali preko materinega mleka, imajo manj težav pri uvajanju goste prehrane. S svojo prehrano ne morate vplivati, da bi bilo vaše mleko bolj kalorično, lahko pa vplivate na kakovost maščob. Zato se svetuje, da bi dvakrat tedensko uživali mlade, drobne morske ribe, ki vsebujejo manj nečistoč.

Tekočine (vode) popijte več kot običajno in sicer toliko, da niste žejni. Poleg tega opazujte svoj urin. Če boste popili dovolj tekočine bo vaš urin svetel. Zmotno je mišljenje, da bo pitje večjih količin tekočin povečalo količino materinega mleka. Za povečanje količine mleka je predvsem pomembno, da se otrok pogosto in učinkovito doji.  

Alkohol prehaja v materino mleko. Najbolje je, če v času dojenja ne uživate alkohola. Če želite ob posebnih priložnostih zaužiti kozarec vina, piva ali penečega vina, naredite to takoj po podoju otroka, tako, da se bo količina alkohola v vaši krvi in mleku do naslednjega podoja že zmanjšala. Nikakor pa ne uživajte žganih pijač. Vedeti morate tudi to, da alkohol vpliva na manjšo količino mleka.

Kajenje se v času dojenja odsvetuje. Nikotin prehaja v materino mleko in tudi zmanjšuje nastajanje mleka. Kajenje v prostoru, kjer je otrok je škodljivo. Vendar, če razmišljate, da bi prekinili dojenje zaradi kajenja, vedite, da je bolje kaditi in dojiti, kakor kaditi in hraniti z mlečno formulo. Z dojenjem bo otrok dobil tudi zaščitna sredstva, ki jih v mlečni formuli ni. Poskušajte omejiti število cigaret. Kadite po tem, ko ste otroka podojili, tako bo do naslednjega podoja v krvi in mleku manjša koncentracija nikotina. Največ nikotina je v mleku takoj po kajenju. 

Poskrbite za dovolj spanja. Tega je zlasti na začetku ponoči manj, torej ga je potrebno nadomestiti preko dneva. Ko dojite leže ali otrok spi, se spočijte tudi sami.

Po 3 – 4 tednih si dnevno privoščite sprehod na svežem zraku, kar bo zelo ugodno tudi za dojenčka. Ob tem bodite pozorni na letni čas. V hladnejših obdobjih izberite opoldanske ure, v zelo toplih pa večerne ali jutranje.

Pomembno je, da vzdržujete telesno higieno, kar pomeni dnevno tuširanje. Bradavic ne milite, saj so naravno zaščitene. Izredno pomembno pa je umivanje rok pred vsakim dojenjem in tudi po vsakem »nečistem opravilu«, saj so roke najpogostejši prenašalec okužb na dojko, bradavico, otroka.

Uspešno dojenje za dobro zdravje otrok in mater

Zakaj naj preberem to knjižico?

Dojenje je nekaj naravnega, vendar je to spretnost, ki se je je potrebno naučiti.
Za dobro dojenje sta potrebna čas in vaja. Nekatere ženske že s prvim dnem dojijo brez težav, medtem ko morajo druge vložiti več truda na poti do uspešnega
dojenja. Ovire, ki se pojavljajo pri dojenju, se lahko odpravijo. Pomembno je, da
veste, kdo vam pri tem lahko pomaga.S to knjižico vam želimo pomagati k čim uspešnejšemu dojenju. Pomembno je,
da se odločite za dojenje.

S to knjižico vam želimo pomagati k čim uspešnejšemu dojenju. Uspeh dojenja je v veliki meri odvisen od samozaupanja, dojila bom, zato pa je potrebno znanje — kako, zakaj.

Kazalo

Ta spletna stran uporablja piškotke

Piškotke uporabljamo, da bi izboljšali uporabniško izkušnjo. Z uporabo spletne strani soglašate, da jih lahko uporabljamo. Preberi več.